2010-04-08
 20:08:55

Stockholm defrosting

Ja, man märker verkligen hur Stockholm börjar vakna till liv igen nu efter denna vargavinter.
Idag var jag som sagt i stan och mötte upp lite trevligt folk och fixade med studentskivebiljetter.
All kommunikation fungerade bra på vägen in till stan för mig, andra bullar var det på vägen hem. Det hade hänt en olycka i tunnelbanan så att röda linjen inte gick som den borde. Jag tittade på informationen och såg att det stod något om karlaplan, stadion och zinkensdamm. Jag tyckte därför att det nog var bäst att fråga om Mörbylinjen.
Jag; Hejsan, jag undrar hur det är med Mörbylinjen, går den?
Spärrkillen; katastrof! Var ska du?
Jag; Tekniska
Spärrkillen; Ta gröna linjen till hötorget och ta buss 1 till stadion, därifrån går dem.

Ja så jag tog mig på en proppfylld buss, till stadion, fick hjälpa en äldre dam att hitta. Tunnelbanan har nog aldrig kört så långsamt och de ropade ut att det skulle guppa en del när vi körde över växlarna för att komma på rätt plattform vid Tekniska. Sedan tog jag mig i alla fall till Vaxholm rätt smidigt och nu är jag hemma. Här kommer lite bilder som jag snackade om innan. (Idag har jag dessutom sett massor med personer jag känt igen, några kändisar också, bland annat Arne Hegerfors, och en kille i Milleniumtrilogin)

























Ja det får räcka!

Pussar


Hanna Montana

Åh vilka kändisar, inte dåligt inte dåligt!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: