2010-04-29
 21:47:20

Torsdagkväll

Hola all my friends!

Idag var det torsdag. Skrev ju som sagt tidigare om den lilla onödiga incident som hände med svensklektionen, men men.

Måste bara berätta att jag nog är bäst(eller kanske sämst) på att passa tider. Klev ombord på båten imorse, röd som tre tomater med ketchup på efter en cykeltur från hemmet. (gick ju ingen buss) Klev väl ombord 20 sekunder innan avgång, mer tid behöver man väl inte?
Träffade på Vida i korridoren så vi gjorde sällskap upp till våra favoritdatorer i ettans flygel. Där satt vi till ca halv tolv, då gick vi och åt. Spöklikt tomt i Tibble på sådana här temadagar, skönt i och för sig.
Då gick vi upp och trodde att vi skulle ha svenska, men icke sa nicke.

Sista lektionen var religion. Vi samtalade om det mesta som så ofta på våra lektioner, men  det blir ofta mycket intressanta diskussioner så det gör inget. Efter religionen hade jag PA-möte. Pinsamt nog började jag kallsvettas innan för jag tycker att det är så pinsamt att berätta för min handledare hur dåligt det går. Vill inte att det ska vara det som gör att jag har rester kvar i skolan sen. Blääää.

Efter mötet bröt jag ihop i ett stress och skolångestpaniksammanbrott! Men mina fina vänner Lillnoddan och Jempan intalade mig och berättade allt jag faktiskt klarat av. Att jag tagit igen mer än halva tvåan samtidigt som jag haft allt i trean. Så då kändes det bättre. Vi har förresten fått våra studentoveraller idag! Sådana där som Danderyd och Täby har. De ser ut som byggarbetsoveraller, och på dessa får kompisar skriva, om man har smeknamn, interna skämt eller vad som helst. Det står inte så mycket på min än, men imorn ska den vara fullproppad. Dock finns mitt smeknamn med, stooort på baksidan! :D Torhild! Varken jag eller Linda (Lillnoddan) kommer ihåg varför jag kallas det. Det sjukaste var när jag började skriva på hennes overall, så sa Linda att hon kom på något mer hon skulle skriva. När båda var klara tittar vi upp och brister i skratt! Båda vi två har skrivit SAMMA SAK! Det står Saaaabla barret! (Internskämt) Och det läskiga var att båda skkrivit på en ärm och med lika många a:n! Haha vi har nog någon sorts telepati. Linda tyckte att vi nog umgåtts för mycket, det tycker inte jag! Jag älskar att umgås med henne. En av mina allra finaste vänner!

Efter det gick jag till Täby centrum för att ta tåget. Hade kollat på SL, och det sista yåget jag kunde ta för att hinna med Norra Lagnöbussen var 16:25 från centrum. Vad hör jag då när jag komemr dit "Tåget från Österskär mot Stockholm östra klockan 16:25 är inställt" Snacka om att jag bryter ihop i ett sammanbrott! Hur skulle jag nu komma till träningen. Tycker så synd om min fina vän Anna och hennes kompis, Anna som jag inte träffat på så länge träffade jag ju såklart där när jag var som mest stressad och arg. Måste träffa henne snart igen när jag inte är så sjukt stressad över kommunaltrafiken. Stötte på J på tåget och vi förbannade oss lite över att tåget såklart hade en massa underliga stopp på vägen, och vi hoppades in i det längsta att det skulle vara ett snabbtåg, men likväl stannar det på varenda jävla station! Fick i alla fall tag i S och hon och E kunde komma och hämta på på det stället dit jag kunde ta mig, med kommunaltrafiken. Snälla de är :)

Kom till träningen i perfektamente-tid och vi körde bara hopp, och övade på vår mim-grej till uppvisningen. Mina skruvar gick bra och vi började också med att skruva på bord :) Och det var seriöst länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde på den här träningen, kommer ha megaträningsvärk i magen, men det är det så värt!

Det regnade när jag gick hem, och eftersom ingen kunde hämta mig så skulle jag försöka lifta. Det gick bra när jag såg min granne i bilen och fick lift med dem hela vägen hem. Sjukt najs ;)

Nu sitter jag på mitt golv i rummet och ska börja fixa iordning allt tills imorn. Mösspåtagning å allt.

So long!




SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: