2010-04-05
 14:11:32

Vattenpipa och rosévin

Hej hej igen!

Igår var det som sagt middag hos min fina vän Vida. Hon har nu redan hunnit fylla 19 år, bara ett år kvar till systemet alltså!

Kvällen blev mer än lyckad och jag är förundrad över hur många konversationer som kan pågå vid ett och samma middagsbord. På vårat hörn satt jag, Hanna, Jenny, Gordana och Laura och pyntade mig med en massa coctailparaplyer. Vida visste inte riktigt hur hon skulle göra med dem så vi tyckte det var bäst att de i alla fall användes till något. Maten var som vanligt supergod! Det bjöds på Saffransris och aubergine-gryta med quorn. Dessutom drack vi ett alldeles fantastiskt rosévin! Jag skulle ha kunnat drick upp en hel flaska själv! Till efterrät blev det glasstårta.

Vi bagav oss sedan till present och snacksbordet. Massa fina presenter fick hon och verkade mycket nöjd :)
Diskussioner om allt från gynekologer till vad vet jag påbörjades medan några startade upp vattenpipan.

Vi satt å rökte vattenpipa och spelade våghals i stort sett resten av kvällen. En del mycket intressanta diskussionsämnen kom upp, bland annat om politik, växthuseffekten med mera.

Folk började droppa av allt eftersom. Och vid halv 2 tiden var det jag, Vida, Emelie och Laura kvar. Jag sov mycket bra i deras sköna soffa, den skulle jag kunna bosätta mig i.

Vi ställde klockan på ca 08:00 imorse för att gå upp å göra frukost. Jag missade dock tåget efter lite om och men, så jag trallade vidare till trafikplatsen i solbrillor i snöstorm, snöglasögon. Funkar perfekt. Missade precis Vaxholmsbussen mot Vaxholm så jag hoppade på 670 mot stan istället, hoppade av vid Danderyd och väntade in nästa Vaxholmsbuss som tog mig direkt till Skärgårdens huvudstad.

Nu ska jag väl börja göra lite nödvändiga saker.
Det ryktas dessutom om planer inför eftermiddagen och kvällen!

So long!








Det finns massa fler bilder från kvällen men detta får duga för er!


Vida

Fantastisk resumé :)



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: