2010-08-30
 22:04:11

Alanya 2010

Ja, då tänkte jag försöka väva ihop det som skulle kunna bli en roman! Vår Turkietresa alltså, till ett inlägg.

Vi bodde på Okan tower hotel. Samma dag som vi skulle åka får vi reda på att Jempan tagit fel på dag, bra där. Hon fick slänga ihop sina grejor mitt i natten och sedan slänga sig iväg till Arlanda. Allihopa hann, och så började vår resa.

Ca 4 timmars flyg och 2 och en halv timmes bussresa var vi framme i ett kokhett Alanya. Linda var redan lite sjuk när vi åkte, och blev aldrig riktigt bra, men jag förstår att hon försökte tränga bort det när vi väl var framme.

Men några dagar senare hade hon och Hanna varit på sjukhuset med dropp, pga uttorkning. Jag hade påmint hela resan om hur viktigt det var med vatten. Och vi ser ju alla hur det gick om man inte drack. Linda och hanna spydde väl sammanlagt 20 ggr på resan, Carro var sjuk större delen av resan. Jag och jenny var de som var friska. Ingen orkade göra något för värmen och sjukdomar så jag tog dock tillfället i akt och gjorde allt jag ville på resan. Jag prutade, shoppade och badade osv osv. Det kunde jag endast göra på grund av att jag åt 6 ggr/dag och drack 3-4 liter vatten varje dag.

JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER MIG SJÄLV ATT JAG KLARADE ATT HÅLLA SCHEMAT! Wohooooo!
men det hade aldrig gått utan mitt kontrakt, som jag ska visa sedan :)
Detta blev en resa för mig, för mitt tillfrisknande. Det var en viktig resa. Jag fick möjligheten att få allt ansvar vilandes på mina axlar, och vet ni vad, jag fixadefixadfixade det! :D

Ja så jag vet inte riktigt hur de andra kände resan, förmodligen inte så kul som den kunde ha varit, men jag är nöjd med det jag gjorde och jag kom hem brun och med erfaranheter jag aldrig skulle vilja byta bort. Jag är nu påväg mot ett nytt liv. Ett friskt liv. Jag ska göra allt det jobbig. Jag ska bli frisk på riktigt nu!

Jag har hittat vilka vänner som stödjer mig, och det är det viktiga. De som stödjer mig på riktigt och de är de som jag kommer att lite på i framtiden.

Bilderna får tala för sig själv. Det kommer komma fler bilder sedan men de ligger ju på mina kompisars kameror ;)








Veckans fulaste bild..?















mer bilder kommer senare!


tess

you go giiiirl!!!:) jag e oxå stolt över dig!!!!


Anonym

Om det inte är för personligt, så skulle jag bli jätte glad om du kunde berätta mer om ditt matschema m.m? Är nämligen själv på väg in i en tid av matscheman, regler, begränsningar osv och undrar hur det kan se ut för någon som kommit längre in i tillfrisknandet?

Kramar


Linda

vilken jävla resa vi hade! craaaazy! jag tyckte du under veckan va skitduktigt med att hantera allt! jag vet att du har bacillskräck så det kunde inte varit så najs o va i närheten av mej o hanna som spydde hela tiden :P men jag skulle inte byta ut den här resan heller, trots att den inte riktigt blev som vi hade tänkt oss ;)



Du är bäst! :D



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: