2010-08-15
 00:49:58

Jag lever

Hejsan alla glada!
Tänkte bara ta å berätta att jag lever. Ni kanske inte hör så mycket av mig just nu, men nu vet ni i alla fall att jag lever som sagt.

Som jag tidigare meddelade så skulle jag paddla till jobbet imorse. Det tog ju sin lilla tid, men i tid till jobbet kom jag i alla fall, huvudsaken liksom ;)
Jag jobbade på som attan i stekande hetta i ca 7 timmar, ensam i hamnen bör tilläggas, ojojoj va båtar det kom, jag hade för tusan inte en lång stund att andas på emellan. men skojjsigt som vanligt. Helt slut i benen bara ;) Men det bästa på hela passet mäste väl ändå har varit när jag tar emot ett par killar i kanske 25-års åldern, de säger att de bara ska upp till systemet å handla lite, jag säger att de inte behöver betala. Jag går iväg. När jag sedan är påväg åt deras håll kommer en av killarna åter emot mig och jag gör mig beredd på att svara på frågor om hamnen, priser, vouchers eller Vaxholm i allmänhet. Orden var förberedda så att de till och med låg på tungan, redo att kastas ut som ett automatiskt talsvar. Vad får jag då för fråga? Jo; (Efter att killen förmodligen tittat på min fina namnskylt på tröjan) "Jo, Sophia, vad gör du ikväll?" Haha det måste ha blivit helt tyst, det där hade jag ju inte svar på, eller? ;) De ville i alla fall bjuda mig på kräftskiva. Jag hade egentligen tänkt att gå, men idag fick jag reda på att jag får bronto-pass i hamnen imorn 10:30-19:30 ungefär. Å så skulle jag ju komma hem sent idag, så vi bestämde oss för att vi kunde ses en annan dag ;)

Vida och jag bestämde oss för att ses på Måndag istället så jag åkte in till staden ensam och sen vidare till lägret med mina fina gympavänner. Väldigt speciell tipsrunda och lekar, men kul var det! :D Massa kortspel och skratt senare åkte jag därifrån, och efter mycket om och men satt jag på taxibåten hem, och ja, nu sitter jag här. Ska alldeles strax sova, efetrsom jag jobbar imorn också :)

Jo just ja, bilder och förklarande text till gårdagen kommer upp imorn tror jag, håll ut! ;)

Pusshej så länge!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: