2010-02-17
 17:50:53

Bekymrad dag.

Halloj!

Nu är jag hemma efter dagens äventyr.
Som jag skrev tidsigare i updaten så hade vi religion på morgonen. Eller nej, först måste jag berätta att det var typ första gången i världshistorien som Nämdö var i tid på 08:55 turen från Höganäs! Helt sjukt. Vi var inne i Vaxholm ca 5 över nio, jag som i vanliga fall brukar behöva springa till 10 över, eller i vissa fall skynda lite till 20 över bussen, blev mäkta imponerad!

Jaja sen hade vi ju då Religion A. Vi gick igenom Hinduismen. Spännande var det tyckte jag. Fick en smärre chock när det visade sig att vi typ torsdagen efter lovet ska ha prov! Det är ju i och för sig ett tag till dess, som tur är!

Sen hade vi Svenska, då vi tittade på ett avsnitt ur mitt kanske nya favoritprogram Värsta Språket. Idag handlade det om maktspråk, mycket intressant! Vi avslutade vårat avsnitt om språksociologi, så nu ska vi börja med det nya, nämligen läsa en bok från en lista som MAED gjort, jag tror att avsnittet kallades något i stil med 1900-tals författare, eller minns jag fel. Märkte i och med detta i alla fall att vi måste ha varit väldigt duktiga på min förra skola, eftersom jag hade hört talas om alla böcker, och jag tror jag hade läst hälften av dem, och ett utdrag ur en till. Ville väl egentligen läsa en av de jag redan läst förut (Den allvarsamma leken eller Doktor Glas) Men min lärare tyckte att jag skulle välja Dvärgen av Pär Lagerqvist eller Processen av Franz Kafka, och det blev Processen.

 
Sen hade vi i alla fall Filosofi, lite segt blev det tyckte jag, var tvungen att lyssna lite på musik i smyg för att orka hänga med. Vi pratade och diskuterade i alla fall Utilitarism.

Sedan lånade jag pengar av Vida för att köpa te. Deut roliga i kråksången är att jag lånar pengar av henne dag 1. För att lämna tillbaka de på förmiddagen dag 2. För att låna samma pengar till te i slutet av dag 2 å så håller det på så, haha.

Så tog jag mig till Vaxholm för att klippa mig. Känns ganska bra, lite kort, men fräscht, eller det e inte kort egentligen det bara känss så, klippte kanske 2 -2,5 cm.

Nu e jag i alla fall hemma och ska börja på mina ESV-uppgifter, lagom kul, eller inte alls!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: