2010-02-02
 22:09:39

Dagen i ord!

Bilder från dagen komemr senare när min ajfown är laddad!

Dagen skulle kunna sammanfattas i några enstaka ord: Matte, hjärnskrynkleri, prov, kalla kriget,  biobiljetter, kliiiiiiimax, Mando. Ja det var nog dagens dag.

Dagen började med matte C, Jenny och jag var ju superduktiga, mot oändligheten och vidare, inte ens geometeriska talföljder kan hindra oss!

Sedan hade vi Filosofi, efter ett tag blir det jobbigt att lyssna, när varenda nervtråd i hjärnan knutit ihop sig med en annan... Vi diskuterade moral, knepigt ämne minsann...

Lunch med lite stressplugg följde, innan det var dags för prov i NkB, kemi. Gick ganska bra tyckte jag, bara dessa formler som det tjorvade sig lite på, men jag är nöjd!

Sedan skulle jag och Vida hämta biobiljetter i Camera. Gick och funderade på om man skulle kunna skriva en novell på bara vägen dit, beskriva allt, som snön exempelvis. Vida klurade ut att då skulle klimax vara ungefär på centrumparkeringen, då slog tanken mig att, där, ja där skulle bilregistreringsnumret jag leter efter nu finnas. Och vad står inte precis på parkeringen?! Jag utropar 120!!! Varpå Vida frenetiskt börjar klappa händerna och utropa kliiiiiimax! Helt normalt? Ja vi säger så :)

Men Camera öppnade inte kassan förrens klockan 17, men vi deppade inte ihop för det, vi tog några bilder och hämtade Metro, City och lokaltidning i centrum istället, begav oss tillbaka till skolan, för att ha Historia C. Blev dock ingen längre lektion, Man skulle bara komma på ett ämne till den stundande uppsatsen vi ska skriva. Mitt ämne blir att jämföra två tidningar på 60-talet, och deras syn på kalla kriget. Efter det tog jag och Vida åter en tripp till centrum, kollade böcker och hälsade på Teliabutiken, som jag för övrigt är stammisar hos.

Drog mig sedan vidare till Mando. Tillfällig behandlare, men det gick över förväntan, jag hade räknat ut att jag skulle vara där från 15:30 till ca 16:00. Lite paff blev jag när vi pratat klart och jag kollade på klockan; Nästan halv sex!!! Aja efter att ha fått prata av mig, gick jag tixom på moln, i alla för för ett tag. Åkte sedan in och hämtade biljetterna i stan istället.

Fick stå ute på kajen och vänta på att få gå ombord båten, i ca 25 minuter, men va tusan! Vad gör man inte för att få bo på en ö? ;)

Kom hem efter ett tag, kollade posten, där kallelsen till visningen låg, och i mejlen låg en massa roliga mejl, sånt gillar jag!

Nu kan jag förresten lägga in lite bilder;



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: