2010-02-27
 16:10:16

Framme!

Hej!

Nu har vi precis kommit fram till hotellet i Thailand. Vi kom alltså iväg trots ett droppande tak. Mamma satt väl i telefon med försäkringsförketag och rörmockare under dagen, men de har nu stängt av vattnet så vi kom iväg i alla fall. Vidare info om det kommer under veckan.

Nu är vi alltså framme och jag sitter i loungen på hotellet och uppdaterar er med det senaste.

Fredageftermiddagen gick jag och mina fina vänner Linda, Hanna och Carro och fikade på EH. Mycket mysigt var det, lite trångt, men sen fick vi allt några platser. I dimman kom sedan mamma och hämtade mig och min bror i centrum och vi åkte och lämnade bilen och sen åkte vi till Arlanda.

Vi började med att flyga till Köpenhamn, och på samma plan som mig satt faktiskt en skådis. Och för en Becknörd som jag var det ju extra trevligt att han just var från en av Beckfilmerna.


(Shanti Roney)

Resan till Köpenhamn gick ganska snabbt och det tog inte så lång tid innan nästa flyg skulle gå.
Vi skulle denna gång åka businessclass och jag kan säga er att det var SKÖNT! Stolarna var så fällbara att man kunde ligga nästan raklång. Mamma och min bror satt bredvid varandra och jag satt på sätet bakom dem. Bredvid mig dök det upp en trevlig kille. När man inte sov så pratade vi om lite allt möjligt, kollektivtrafik, skolan, resor och så vidare. Jag tittade lite på Det regnar köttbullar på flyget, såg dock inte klart den. Besättningen var mycket trevliga, men sitter man i businessclass är det väl något att förvänta sig, eller? Efter denna flygning var vi Bangkok och hade ca 3 timmar på oss innan nästa flyg skulle ta oss till Phuket.
I Bangkok testade jag islatte, det var lite ovant eftersom jag är van vid varm latte, men islatte kommer jag nog att prova ett fölertal gånger till här i Thailand, skulle nog kännas lite konstigt att dricka varmt här.
Det har varit mycket trevlig personal och besättning på resan det gillar vi!

Det alltid lika nervpirrande är att vänta på sitt bagage, men det kom till slut. Pappa var på flygplatsen och mötte upp oss och nu är vi alltså framme.

Här kommer lite bilder:


(Välkända tavlor)


(Islatte i Bangkok)


(Solnedgång i Bangkok)


(Flyget från Bangkok)


(Ingång till hotellet)


(Kolla vilka små bananer!)

Det var allt för tillfället! Hoppas att alla har det så bra det går i kylan. Här var det ca 29 grader tror jag när vi landade nu på kvällen!


Felicia!

Nu har jag också hittat till din blogg. Åååh vad härligt att ni är framme och att resan gick bra! Ha det underbart i värmen nu :) Pussar


Vida

Vad skönt att ni kom iväg! Ha det super nu!! <33 (ååh... 29 grader :)



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: