2010-02-22
 22:30:12

Näe, ja é inte bitter!

Dagen började bra med att båten nästan var på tid. Men sedan gick det utför kan man säga. Bussen i Vaxholm var en kvart sen. När vi sedan börjar närma oss Täby, och rösten säger: Roslags Näsby Trafikplats, då gör jag mig i ordning för att gå av, men då, ja då dundrar bussen förbi hållplatsen! De hade alldeles nyss snackat nåt om Mörby i mikrofonen, men jag hade inte riktigt hört vad de sagt, men nu fick jag det svart på vitt, rätt i fejjan! Åkte i alla fall vidare till Mörby, lånade toaletten och thanks för Espresso House! Köpte en take-away-latte, den satt fint!

Sen kom i alla fall 604:an och jag hoppade på den. Lite småkrångel på vägen vid Lahäll, men ca 2 timmar efter att jag lämnat huset klev jag alltså in i engelskaklassrummet. En dryg halvtimma sen, så det blev en kortis och jag fick hoppa direkt in i hörövningen.

Sen var det historia, på vilken jag kunda vara med en kortis innan jag skulle till Mando.
Jobbigt möte, och jag måste nån gång använda vattenfast mascara!

Went back to school, fast hade ingen lektion direkt. Gick vidare till biblioteket och satt och pluggade matte i ca 2 timmar. Och nu börjar det skita sig.
YTar 619 till Roslags Näsby tpl. Går ner och väntar på bussen ganska länge, men äntligen så uppenbarar sig siffrorna sexa sjua nolla och bokstäverna som bildar namnet Vaxholm i horisonten (Eller okej, vid Lahällskurvan typ) Men har den lust att stanna där? Näe då. Den dundrar förbi, och lägg märke till att detta inte var i samma riktning som imorse. Först klämemr jag ur mig något näpet som; Neej. Sen går ljuset upp för mig att jag kommer att missa 18:40-båten och inte komma hem förrens efter 8. Då lät det annorlunda, ungefär såhär; Men vafaan! Jag undrar vad de andra resenärerna trodde om mig. Tar mig i alla fall vidare i ca -20 till Näsbydal och väntar väl kanske en halvtimme, på en buss, Vida och ammam var gulliga att vara mina argumentationsplank. Jag var nte glad på SL. Jag förstår om bussr kan vara inställde, eller som i detta fall hållplatser vara inställda pga vädret, men att inte informationen fungerar bättre, vi lever väl ändå på 2000-talet?

Väl framme vid Danderyd, så är Vaxholmsbussen ca 25 minuter sen men kommer i alla fall till slut. Efter ytterligare 25 minuter är jag i väntsalen i Vaxholm och värmer fötterna på deras nu upptäckta värmegolv, eller så var jag så kall att jag trodde att det var värmegolv.

När de till slut öppnar dörren till båten skyndar jag mig ombord, och utbryter något i stil med; Du käre tid, värme! Och sätter mig ner på golvet längst bak i båten vid ett ca 60 gadigt element. Sen kom mamma och hämtade mig och några andra vid båten.

Efter ca 5 timmars resväg till och från skolan, är jag lagom mör. Spänningshuvudvärk, det är dessutom något nytt, har nog inte direkt haft det förut.

Nyss var det ca -22 grader utanför fönstret.

Några fina bilder blev det i alla fall.




Näe jag é inte bitter alls!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: