2010-02-14
 20:32:20

Nyss hemkommen

Japp nu sitter jag här i köket tillbaka på ön. En lång dag iväg har det blivit.
Började dagen med att klockan 11 gå hemifrån för att ta mig in till ett bibliotek i stan för att plugga, eftersom jag tycker att det är helt omöjligt (nästan) att plugga hemma och i skolan, jobbigt eftersom det typ är där, på de två ställena mitt liv spenderas, när jag inte är på resande fot. Men jag tog mig i alla fall in dit och satt där i ett par timmar och pluggade till historiaprovet vi har på tisdag. När jag började plugga kändes det som om jag hade i alla fall lite koll på Kina, så jag började plugga på Japan istället. Konstigt nog kändes det typ helt tvärtom när jag gick därifrån, Japan; OK! Kina; Hej kom och hjälp mig! Men det känns ändå helt OK, skönt att plugga så pass "långt" (Hrmpf, två dagar innan provet är långt om jag jämför med hur det brukar vara inför HiC-prov) innan provet är. Känns som om att jag behöver det eftersom jag har två GIGANTISKA matteprov veckan efter denna vecka som kommer. Och alla som känner mig vet att, tja, matte är inte min grej direkt.

Å fy tusan vilken träningsvärk jag har idag! Bara fasar för hur det kommer kännas imorn. Jag har till och med träningsverk i halsen, när jag sväljer känns det som när man är sjuk och har ont i halsen, fast det i själva verket är träningsvärk i musklerna som sväljer! Fast värst är det nog i vaderna, den var INTE att leka med när jag skulle gå av Vaxholmsbussen efter att ha suttit ner i typ 43 minuter!

Efter att ha pluggat, skulle jag träffa min underbara vän Olivia, vi spenderade ca 2 timmar på ett urmysigt café, som heter Café Noco! Vi samtalade om allt! Sminkproblem, tatueringar, piercingar och bara hade det trevligt, hon är fin hon!

Han otroligt nog med bussen till Vaxholm 18:15 som gjorde att jag hann med den båten som jag helst ville hinna med! Ibland flyter sånna saker verkligen på. Träffade på en vän på bussen också, som bidorg till att den långa resan från startstation till stoppstation gick betydligt mycket snabbare än vad den brukar göra!

Nu måste jag städa upp på rummet, efter att ha varit på resande fot denna helg och bara kommit hem å i stort sett bara bytit om ser mitt rum ut som jag vet inte vad!

Men först kommer lite bilder från igår!


Linda!

Malin Victoria och Hanna melodifestivalmyser

Mickan å Vida väntar förväntansfullt i köket!

Jag fasar för bilderna som finns på mig sen igår.
Pussiluss


Vida

Not true! Du ÄR bra på matte :) Du pluggar ju två kurser samtidigt, dessutom en av de på egen hand!


malin

Jag kan lägga upp några bilder från i lördags på fb om du vill :D



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: