2010-02-25
 07:39:28

Resumé!

God morgon!

Idag är det torsdag och jag har sovmorgon till klockan 10.
Måste bara ursäkta mig åter igen för min otroligt kassa uppdatering, men det har varit kaos de senaste dagarna.

I måndags förvandlades jag till ett isblock i och med att det tog ca 5 timmar för mig att komma till och komma hem från skolan. När det vanligtvis tar kanske 2-3 timmar. Det var kallt som tusan, eftersom det var ca 22 minusgrader ute, grejt!

I tisdags var det krångel med bussarna fortfarande, och nu tror jag att det är få som bryter mot hastighetsbegränsningar, bussarna kör så långsamt på vissa ställen, men tur är väl det, för det är rena rama isgatorna när man ibland tittar ut. På tisdagen hade jag också matteprov, det gick ine bra tyvärr, men inget att göra åt just nu.
När jag sedan skulle åka hem var Vaxholmsbussen ca 10 minuter sen och FULLSMOCKAD! Alla sittplaster var upptagna och det stod folk från längst bak till nästan tryckta mot fönstret längst fram, och dessutom nästan i två rader! Helt sjukt var det! Fick nog stå till Eriksövägen eller nåt.

Igår var det onsdag, och man märkte att Stockholm så sakteliga börjat återgå till det normala. Jag åkte tunnelbana, och hör och häpna det fungerade! Barra ersättningsbussar från Liljeholmen till Norsborg och Fruängen. Alltså fungerade Mörby-linjen OK. Fast jag blev i och för sig sen till första lektionen idag igen, bussen var sen i Vaxholm och det i kombination med att bussarna kör långsamt, näe det är inte upplagt för att komma i tid, men det är nog bäst med "sakta men säkert" dessa dagar. Gick inte på filosofilektionen på eftermiddagen, eftersom jag skulle till kungliga biblioteket och göra ett skolarbete i mikrofilmsläsesalen, som jag måste göra innan vi åker till Thailand imorgon. Det var riktigt spännande, så mycket gamla tidningar och de de mikrofilmsläsarna, riktigt coola prylar det där.
Sen åkte jag hem och försökt plugga Matte B som jag har prov i idag, känns inte så najs faktiskt, men men, det är bara att göra den.

Så nu sitter jag här och är färdigsminkad, dock en aning fett hår, men ska träna ikväll så jag tyckte att det var onödigt att tvätta det nu innan, dessutom vill jag duscha imorn så att det är rent till att vi ska åka.

Hopaps denna resumé duger för er, sammanfattning på dessa dagar är kaos, svinkallt och prov.

Nu hejjar vi på SL!




SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: