2010-02-18
 22:57:29

Va lite tacksamma istället!

Hej!

Nu e jag hemma efter en dag innehållande ca 14 timmar på resande fot, and I lööööööv it! :D

Dagen började mindre lyckat när jag äntligen skulle pallra mig till polisen och hämta ut mitt pass. Tar bussen till Östra Tynningö. Färjan till Norra Lagnö. Sen vill inte bussen till Gustavsbergs centrum starta!!! Busschauffören försöker om och om igen, men den vill inte alls fungera. Man riktigt känner hur det blir kallare och kallare i bussen. Norra Lagnö är nog dessutom en av de mer öde platserna jag känner till, lyckad kombination? Nej, inte direkt! Till slut får vi reda på att en extrabuss ska komma och plocka upp oss, ca 30 minuter efter ordinarie avgång, alltså ca 7 minuter innan får vi reda på det. När det bara är ca 5 minuter kvar tills bussen ska komma, vad händer då? Jo, vår buss STARTAR!

Kommer till Gustavsbergs centrum, tar bussen till tpl och hämtar pass och beger mig av in mot kulturhuset där jag ska möta upp klassen, för en utställning. Utsällningen var bra och kort, ungefär så länge som man orkar koncentrera sig.

Sen bar det av till Wayne´s coffe för mig och Vida. Där skulle vi äta lunch.
Mysigt till max när vi fick bästa platserna. Fast båda är överrens om att Espresso Houses latte ÄR GODAST!
Skulle besöka toaletten på caféet, på vilken jag hittade en rolig skylt ovanför toasitsen:


Sedan skulel vi till Biograf Zita, och lyssna/kolla på föreläsningen, med olika filmklipp. Det var "VI och Dom"-tema. Mycket intressant!

Sen skulle jag vidare in till stan för att fixa present till mamma. Inne i affären ska jag betala med kortet, och hon säger en mindre summa än vad jag var beredd på först, men jag sa inget, perfekt tänkte jag! Sen kommer hon då på att hon glömt det och ber sååå mycket om ursäkt. Jag brukar i vanliga fall inte bry mig och säga att det gör inget, men nu behstämde jag mig för att verka sur. Och minsann, det lönade sig. Jag fick extra stämplar som man får som nåt slags rabatt sen tror jag. Och så proppade hon ner såna här små provgrejor av flera olika sorter, och beklagade sig ännu mer! Jag gick väl dock inte därifrån särskilt ledsen ;)

Sen shoppade jag lite till mig själv, nämligen skorna som jag skrev om i tidigare inlägg. Visar bild nån annan gång. Just ja, det påminner mig om att jag ska visa kappan också, det har jag ju inte gjort än!

Nästa anhalt blev träningen, simhoppen. Träningen gick ganska bra tyckte jag. Blev riktigt stressigt hem sen, när jag missar Vaxholmsbussen med 2 minuter. I och för sig skulle jag hinna med båten även om jag tog bussen som gick en halvtimme senare, men jag ville inte chansa. Men nu blev jag nju tvungen, och dessutom tvungen att vänta vid Danderyd i 27 minuter! Lagom kul.

Haha, sen när jag kliver ombord på båten, ca 21:49 (båten ska gå 21:50) Märker jag att besättningen inte alls ser glada ut. Tittar på klockan och suckar. Jag frågar sedan om jag var den enda på båten, men jag uppfattade inte riktigt svaret. Sen frågar jag om jag inte skulle ha varit med på båten nu, skulle ni då inte ha behövt åka den här turen? Till svar får jag: Näe! Just det! Då hade vi gått och lagt oss nu. Och jag kände att det inte bara var ironi i svaret jag fick. Dessutom, när jag skulle kliva ombord och kliva av, drar de inte ens ut landgången ordentligt, utan säger; Det här får duga! Det här får duga! Om jag hade varit vuxen hade det aldrig hänt! Då hade de säkert minsann varit andra tongångar. Jag försökte propagera för att det faktiskt är jag som betalar deras lön (läs semester) Men de var på för dåligt humör för att kunna diskutera med nästan, fast också lite ironiska vid detta tillfälle.

Sen kom mamma och hämtade mig, och nu är min mormor hos oss.
Pussiluss!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: