2010-01-19
 20:36:30

19/01-10

Ja, nu sitter jag här och ska försöka sammanfatta dagen.

Började dagen med Matte C, men ruskigt bra gick det, hör och häpna! ;) Lite småfel, men jag blir ju glad för varje tal jag klarar av :) Wiee på det ;)

Sen skulle vi ha filosofi för första gången. Var en aning skeptiskt ändå tills vår lärare öpnnade munnen. Detta kan nog bli bra tror jag nu, roligare upprop får man nog leta efter. Hjärnan sattes verkligen i snurr dock. Efter allt snack om egoister; Om en person bara tänker på andra, gör han det då för sin egen skull, då blir det ju ändå egoism, ojoj, sen blev det snurrigt :P

Sedan hade vi NkB, å asså det finn nog ingen lärare som E. HELT otrolig! På ett bra eller dåligt sätt, ja bedöm själva...

Han skulle vara så "schysst" att berätta att fläcken på pappret vi fick idag, ja det var hans blod... som blivit svart efter att det kopierats, fräscht...

Tackar för att man får ha det här på provet!

Ja sen skulle Elda laborera inför klassen, ja det gick väl sådär. Magnesium skulle läggas i saltsyra = kraftig reaktion som utsöndrar värme och vätgas. En kondon sätts på kolven som magnesiumet och saltsyran är i, så att den fylls med vätgas (Som jag sedan tidigare vet är explosivt, tillsammans med eld i alla fall)
Sedan tas kondomen bort och Elda tänder en tändsticka och håller den vid kondomen. Meningen är att den ska ge ifrån sig ett poff, men njae, den bara smälter och börjar brinna, klassen börjar ge ifrån sig ljud och Elda blir tvungen att kasta den i vasken. Andra gången gick det bättre. Han slängde också, innan den första gången, samtidigt som han höll den vätgasfyllda kondomen, ur sig en kommentar; Jag vet inte riktigt vad som kommer hända!
Ja, det är väl bara Elda som gör sånt här ;)

Nu har jag skrivit en läslogg, och börjat, i alla fall skrivit rubriken till mitt engelska framträdande om Winston Churchills tal Blood sweat and tears.

Ja i stora drag var detta nog dagen.

Och Vida får se till att krya på sig nuuuuu! <3

Puss 



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: