2010-01-13
 22:57:22

Å plugga lite mer

Dags att sova strax, för imorgon väntar en ny dag i skolan. I morågon är det också första dagen på vårterminen! Lite knas e det allt att vårterminen börjar en vecka in på det nya året, men va tusan, allt för att förvirra oss lite extra!

Fastnade framför dokumentären om J.K.Rowling. helt sjuk berättelse egentligen, nästan mer än själva berättelsen om Harry Potter... Ett tag hade hon och hennes dotter verkligen nästan ingenting, och se nu, världskändis och säkert superrik. Jag själv var fast i Harry Potter för ett antal år sedan, men jag minns att den fjärde boken tog lång tid för mig att ta mig igenom, och sen började jag på den 5:e, men där slutade jag, läste inte ut hela utan bara en bit. Nu ser jag bara filmerna ;)

Ja det var åxå dags att plugga lite mer nu då, som vanligt kommer jag väl vara för trött för Brott Och Straff, men jag hade i alla fall tänkt läsa NkB-läxan vi har tills imorn. Imorgon kommer vi dessutom att få ett nytt schema, inte helt nytt, men istället för Internationella Relationer kommer vi att ha religion, och sen kommer vi att slänga in filosofi några dagar också. InRe var ju min favorit, men jag hade ju tänkt läsa det i Australien om något år eller 2. Lite abstinens kanske bara är bra? Naturkunskap kommer jag nog inte läsa efter gymnasiet... Inte heller Historia. Efter 3 år med Historia A, B och C känns det som om vi har gått igenom allt och lite till. Det skulle väl vara Egypten då Vida, men jag kanske kan fixa en Egypten Diskret-kurs åt dig. På tal om det börjar Finksa Diskret nu på våren! ;)

Men nu blir det dags att snart läsa NkB!

Puss


Tiffany

hahaha precis samma för mig med Harry Potter böckerna, femte boken måste varit seg! :)



PUBLICERAT: 2010-01-14, 10:32:52 | URL: http://tiffys.blogg.se/

SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: