2010-01-01
 16:41:09

Snö snö snö

Japp nu snöar det här, fast kallt är det fortfarande minus 7 grader cirka, fast det känns riktigt milt om man jämför med hur det har varit tidigare. Burr...
Sitter i "min" säng här hos mormor, kom in för ett tag sedan från en MYCKET kylig promenad upp för att handla på ICA. köpte med oss några tialotter, vi skrapade varsin när vi var vid affären och båda vann 10 kronor igen så vi gick och löste in dem igen, men skrapade dem inte förrens vi kom hem. Och då vann jag 10 kronor igen, men det var dock inte tillräckligt mycket pengar för att jag skulle sätta på mig ytterkläderna och bege mig ut i snövädret igen, så det får jag ta och fixa imorn när jag åker hem.

Något annat jag ska komma ihåg att göra imorn är att köpa nytt Terminskort Plus hos SL. Om någon skulle be mig definiera frihet, så skulle jag säga Pluskortet! Jag skulle inte klara mig utan det tror jag. Tur att jag hämtade ut "bas-terminskortet" innan vi slutade skolan innan jul, eftersom det redan börjar gälla den 2:a januari. Smidigt att bara panta in det hos SL och betala mellanskillnaden så har man ett pluskort, wiiee!

Något som jag längtar efter nu är min fina vän L, jag hoppas hon vill spela Wii Mario Kart med mig imorn kväll när jag kommer hem. En fin tjej det där. Skulle gärna lägga in en bild på henne, men jag måste nog fråga först.

Ikväll ville alla 3 här se på olika program, vilken tur att det finns flera TV-apparater. De programmen som stod på tablån idag är Bröllop Och Jäkelskap (me like buskis) På spåret, och min mormor ville se, något om hur det gick sedan för bönderna i Bonde söker fru, hehe. Jag är då inte alls fast för det programmet. För min del blir det nog buskis i en timme först och sedan vidare till På spåret, allmänbildande program det där ;)

Min mormor och jag har dessutom en film som vi sett några gånger, brukar ibland se den när jag är nere, någon som kan gissa vilken det är? Det är I alla fall Dolt Under Ytan, brukar vara rätt ruggig på vissa ställen när man väl börjar se den. 
 

Näe men nu ska jag nog ta och avsluta detta inlägg, hoppas ni har en skön nyårsdag, hörs senare!




sofia

sv: haha nej det va inte rätt tyvärr :)



PUBLICERAT: 2010-01-01, 17:37:28 | URL: http://sofiaaerikson.blogg.se/
I D A :)

sv. ja gott nytt år på dig med! :)



PUBLICERAT: 2010-01-01, 21:29:04 | URL: http://aelfs.blogg.se/

SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: