2010-07-05
 22:12:01

It must be the summer sun!

Hej kära vänner!
Det blir lite taskigt med uppdatering av bloggen ibland, speciellt nu på sommaren när jag jobbar så mycket, och de minutrarna jag inte jobbar vill jag så gärna spendera med mina underbara vänner, och hitta på en massa trevliga saker.

Idag till exempel, började jag dagen med att cykla till jobbet, rätt skönt att man cyklar hemifrån 09:28 när man börjar 09:30, nära till jobbet kan vara guld värt ibland, ni må¨ste vä'l ändå medge att jag inte är direkt bortskämd med korta restider? ;) Men i alla fall, så mindes jag nu varför jag tycker att simskolan är så underbart! Ojojoj så kul vi har det! Varmt i vattnet, bra väder, gulliga barn, bästa kollegor, och allt annat som är bäst med Tynningö simskola.

Jag fick till och med skaka hand med Renée Nyberg och hennes son. För er som inte vet så är det David Helenius fru, hon brukar leda sing along och blåsningen på TV3. Så sjukt trevlig, och en jättesöt son :)

Efter simskolan cyklade jag hem, fixade iordning mig och slängde mig iväg till båten, in till staden för en fika med min fina vän Evelina, och det slog mig att jag inte tog nån bild på henne :( Så jag tänkte att jag snor en från hennes facebook, här är hon i alla fall ;)


Skön brud det där :)

Efter att vi suttit ute och fikat på EH i stekande sol, tog vi en shoppingrunda i staden, och jag kom hem med ett par nya örhängen och en ny navelpiercing, kan visa sedan.

Efter det mötte jag upp Vida och Emelie för en picknick på Waldemarsudde i kvällssolen på en klippa. Massa mys!
Eftersom jag jobbar både för och eftermiddag i morgon tänkte jag åka hem lite tidigt, så efetr ett tag drog jag och Vida oss hemåt. När jag kom till Vaxholm visade det sig att jag nog tittat på fel dag i tidtabellen, vilket innebar att det inte alls gick någon båt 21:30 utan den gick 22. Nu var klockan 21:15 och jag hade verkligen ingen lust att vänta 45 minuter och sen pröjsa 30 spänn. Jag såg att det kom en båt, som inte skulle gå till Höganäs, men som bara skulle passera. Jag går fram och tar fram de mesta hundögon jag kan och frågar snällt om de skulle kunna gå in vid Höganäs, och till min räddning ser jag att en av matroserna var han som i vintras lurade in mig och min kompis i en hiss som han visste var trasig, och sa; testa hissen! När vi kom upp blev det ett väldigt hopp och han skrattade massor åt oss. Så kag nämde detta för honom och sa att han minsann var skyldig mig ett extra tillägg för incidenten med hissen i vintras, han skrattade och ropade upp till kaptenen som gav tillåtelse för mig att stiga ombord och sedan hoppas av vid Höganäs, gissa om jag blev glad. It must be the summer sun!


evelina

Skön tjej den där på bilden! ;)



PUBLICERAT: 2010-07-06, 00:42:55 | URL: http://dinmammaluktarcurry.blogg.se/

SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: