2010-06-05
 17:25:02

DET ÄR STUDENTEEEEN!

WOW! Den 3 juni 2010 ca klockan 13:20 tog jag studenten! Sicken release efter 12 år i princip obligatorisk skola. Det är först nu, några dagar senare som jag börjat fatta, åtminstone lite mer än vad jag gjorde på själva dagen.

Men vi tar det från början.

Jag vaknade upp hos min fina vän Vida, sov hos henne eftersom vi skulle på champagnefrukost så tidigt på morgonen att jag inte skulle hunnit åka från ön. Det var hos Camilla. God champagne, frallor och pålägg, men mest fina klasskamrater gjorde denna morgonen till något alldeles extra.


Carro, Josse, Klara, Emelie, Sarah, Bruce och Johan


Jenny, Malin, Paulina, Linnea och Emma är de som syns ;)


Malin och Sarah


Mickan och Sofie

Vida skriver i en mössa


Typ strålande sol och Johanna gråter




Sedan blev det dags att bege sig till skolan för avslutnng i klassrummet, aulan och studentlunch.


Jaqueline, Emelie, Sarah och Josse längst fram


Marie och Paulina


Malin, Rickard, Jenny Klara och Jaqueline


Våra stiliga och smått galna handledare, we will miss you!

Forever ELDA och LABY!


Efter ett tag kläcker ELDA ur sig att "Ni ska minsann ha prov sista dagen, fyll i Luckorna i studentsången!"


ELDA tar ton!



ELDA tyckte vi sjöng dåligt och sa att han skulle ha ett solo för att visa oss hur man ska sjunga studentsången på riktigt!



Vi hade fått små fina häften av ELDA där man kunde skriva små hälsningar till varandra:

Tara höll ett gulligt litet tal till oss i klassen :)


Bruce och Malin skriver med Malins händer som underlägg.


Dags för studentfotografering!


Och studentlunch! Potatis, kyckling och dessert :)


Såhär glad var Linda som jag hittade mitt emot mig i matsalen!


Desserten dagen till ära


I aulan delades det ut premier och stipendier. I klassen var det Vida och Malin som fick premier i Franska respektive engelska.


Själva utspringsbilderna har inte jag än, så såhär såg det ut när jag hittat min skylt i folkhavet!


El del av el släkto e samlad!


Sedan skulle vi åka flak :) Mötte upp Felicia och Märta som skulle få åka med mig :)

Ni skulle sett minen på männsikorna på Vaxholmsbussen, båten och Tynningöbussen när jag kom som en dränkt katt full med öl. Fy tusan så äcklig man kände sig. Kommentarer som "Nu behöver vi inte ta kvällsbiran, vi har redan fått vår dos" dök upp bland andra passagerare ;)

Efter lite om och men var jag duschad sminkad och gästerna började anlända till min mottagning:


Victoria, mitt föredetta fadderbarn och nu en av mina närmsta vänner kom och grattade mig...


...precis som min underbara, jetsetkollega och framförallt älskade vän Lisa! :)


Jag hade i princip helt glömt bort att man brukar få presenter när man tar studenten, This HÖG reminds me I forgot something!!! Massor av fina presenter som jag ska fotografera sedan så att ni får se :)


Här ser vi mig med mina två eminenta sekreterare, Victoria som skrev ner allt jag fick och från vem, så att jag kommer ihåg det. Och sedan Felicia, min kusin som valde vilka paket jag skulle ta, i vilken ordning, störst paket först eller hur var det nu? ;)


Me mössa! :)


Delar av gästerna :) Mysigt med sol och sitta på berget!


Sekreterare #1 och #2


Helt inne i presenterna :)


Svårigheter med tejpen hör till :)




Idrottslärarna höll i ett litet framträdande :)


Å de sjöng åxå! Viss alärar som man inte hade en aning om kunde sjunga, framförde här ett solo, finns ej med på filmen, det kommer kanske upp i ett annat inlägg senare!


Du gamla du fria och Den blomstertid nu kommer. Speakern sa att vi skulle ta i lite extra på Den blomstertid eftersom det här nog var sista gången vi sjöng den innan vi själva får barn. Jag ska banne mig sjunga den varje år nu!

Efter mottagningen åkte jag iväg på slutskiva, mys och god dricka! Jag och Vida kom hem ca 04 och somnade väl vid Halv 5.

Jag har tagit studenten. Fyfan vad jag e bra! Punkt slut!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: