2010-06-24
 09:07:43

Hur man kan tjäna 100 kronor

Jag hade sutiit och solat hela dagen så när jag kom hem var jag så varm, så jag tänkte, jag åker å tar ett dopp i Maren:

Jag tog alla mina badgrejer och la ner i min högst damiga cykel. Sätter i iPhone-lurarna å börjar cykla. En liten bit bort från mig möter jag ett gäng killar i 30 års åldern, halvfulla å lite skräniga.

En av dem börjar spiringa rätt mot mig och börjar vinka. Han stannar mig å frågar om jag kan hjälpa honom med en sak. Han hade en kvart på sig till båten på norra, när han va på ett ställe där det tar ca 25 minuter till båten. Han frågar hur mycket jag ska ha för att skjutsa honom på cykeln, jag säger 50, han ger mig 100. Han sätter sig på pakethållaren med 3(!) öl i händerna (han var INTE nykter) Efter ett tag frågar han om han kan få köra mig istället. Lite tveksam var jag eftersom jag kände på mig att vi kunde störta när som helst, men jag gick med på det. Han cyklar mig till norra, medan han pratar på om sitt liv och frågar saker om mig, å berättar att hans syster kommit till Stockholm från Göteborg å irrat bort sig på söder. När vi kommer fram till Norra efter en lite vinglig tur med mig på pakethållaren med öl i handen säger han tack och ger mig en high five, du räddade mig!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: