2010-06-16
 23:05:00

Jag grät glädjetårar, då trodde mamma jag bilvit påkörd.

OjojojojojojOJ sicken dag!
Började med grymt härligt väder. Mamma och jag satt ute i solskenet och åt frukost. När klockan började närma sig 11 tog jag cykeln och cyklade till Höganäs och satte mig i solen med min Nikon D3000 och väntade på båten. Väl i Vaxholm, lite smått nervös var jag då, hinenr jag precis med bussen, komemr till Danderyd, köper en latte på MetroGO. Snacka om att de har GOD latte där, brukar inte vara nån speciell höjdare på sånna ställen annars, men hualigen så fel jag hade ;)

Kommer instressande in på Mando, stegar direkt bort till min behandlare och hon säger att hon gjort iordning allting så att jag skulle kunna göra en W-base. Jag plockarihop det jag ska i matsalen och min behandlare hjälper mig med matkartongen. Vad händer då när hon kommer in i ätlabbet där jag ska sitta? Jo hon tappar ut allt på golvet, tur att det inte var jag säger jag bara ;) Men ingen större skada skedd. Å vet ni vad?! Resultatet blev 300,15,60 wohooo!

Vi gick ut i solen och hade samtal, ett bra samtal. Vi pratade ändå ganska mycket om sjukdomen och hur den påverkar mig i MITT liv. Hon sa att hon tyckte att det var lite tidigt för en provfriskskrivning redan nu, eftersom det bara varit såhär bra en kortare tid. Men jag behöver inte komma in dit på en månad och det bästa *trumvirvel* MANDOMETERN ÄR BORTA!!!!! Jag kan inte fatta det!!!
Jag studsade ut från Mando som på rosa moln. När jag går i trapppen börjar jag gråta, glädjetårar. Jag ringer till mamma i telefonen. Jag skrattar och gråter samtidigt. Jag får nog inte riktigt fram några egentliga ord, så mamma säger; Vad är det Sophia?
Till slut förstår hon och säger; Jag trodde du blivit påkörd!

Tog bussen till Vaxholm och vem såg jag inte vid jordgubbsståndet? Jo Victoria Silvstedt! Förövrigt såg jag också Magnus Härenstam idag.

Satt å solade i Vaxholm innan jag lånade böcker på bibblan och mötte Mamma och Manne på kajen. Sedan begav jag mig in mot stan igen och knallade runt lite på Love2010 innan jag åkte till mitt jobbmöte!
Jättetrevligt var det med god mat och ypperligt sällskap. Jag har seriöst det bästa jobbet och de allra bästa kollegorna man kan ha!

Sedan åkte jag, för 6(!) gången idag, Vaxholmsbussen hem till Vaxet. (Jag borde sannerligen få rabatt nån gång i framtiden, eller hur Vida? ;) )

Nu är jag hemma och är trött, strax dax att sova. Skönt så in i norden :)

Puss å god natt


Sommarblomster


Vågor vid Höganäs


Glöm mig inte!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: