2010-03-21
 11:17:12

Jag glömde

Jag glömde ju berätta att när jag var påväg från Mando i fredags satte mig på bussen, inte på så bra humör, lite butter. Vad händer då när vi ska ut i Danderyds rondellen? Jag sitetr ganska långt bak, men det är inte så mycket passagerare så jag har ganska bra "utsikt". Jag sitter på 604 V, och när vi börjar närma oss rondellen ser jag också hur vi börjar närma oss buss 676. Vi stannar precis innan så att man verkligen bara ser den främre bussen bakdel i vårat fönster, vågat tänkte jag. SEN! Då börjar vår buss köra, fast än INTE 676 gör det! CRASH! Rutan på bussen framför spricker och glassplitter faller ner. Det uppstår lite småtumult och vi är tvungna att lämna buss och gå tillbaka till Danderyds hållplatsen och ta 604 H istället, snacka om att jag blev än mer butter nu, men samtidigt lite småchockad säkert. Ingen männsika kom till skada vad jag vet, men bussarna gick inte att köra med mer den turen.

Busschauförren hade, enligt henne själv, tittat på någon bilförare som försökt smita förbi och gasat, trots att bussen framför stod kvar, ÅHHHHH HÅLL ÖGONEN FRAMÅT, SNÄLLA! Var är världen på väg? Men vi hade tur i oturen!


(Nej, jag har inte tagit bilden, så här såg det inte ut i fredags, det är bara en bild från google)



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: