2010-05-31
 22:32:25

Måndag 31 Maj 2010

Datumet 3:e juni kommer närmare och närmare. Med stormsteg dessutom!

Idag var det sista måndagen i skolan, och jag kan väl erkänna att det inte var mycket till lektioner vi hade idag. Hoppade över (den obefintliga?) engelskan på morgonen, cyklade på mina nya fräsiga cykel till båten 09:40 och mötte upp Vida i skolan. Vi tog oss till centrum och köpte blommor och kort till vår käre historielärare Gumpa. We will miss him a lot! Riktigt fin växt och ett fint kort som alla i klassen skrev på sedan.

Historielektionen gick i sedvanlig Gunnar-anda, å inte mig emot. han suktades oss med både den ena och den andra resan. Vi pratade om vad vi ska göra efter studenten. Det är så skönt att prata med Gumpa om den saken. Hans er det som en fullkomlig "release" istället för alla andra som snackar om att nu börjar ansvaret å bla bla bla. Näe Gumpa tar banne mig livet som det kommer, och det är så jävla härligt!




Efter Historian skulle vi ha naturkunskap, å vet ni vad?! Vi spelade Jeopardy! Naturkunskap A-jeopardy. Vårat lag "student" kom på en hedrande delad 3:e plats, av 5 lag :)


Efteråt hade vi flakmöte och pengadelande för alla flak öl och pynt som ska köpas, shiet vad mycket det är att fixa som man inte tänker på. Men mina klasskamrater är banne mig grymma på att hålla i sådant där! All cred till dem!

Efter flakmötet slog jag och Vida följe till centrum där vi sedan skiljdes åt och jag skulle bege mig till Värmdölandet. När jag passerade Slussen upptäckte jag att jag hade massor av extra tid så jag tog en extra sväng till Liljeholmstorget och deras otroligt snygga centrum! Note to myself: SÖK JOBB DÄR SOPHIA!

Efter ett tag tog jag bussen ut till vår mötesplats för avslutningen med gympan. Vi åt middag, spelade brännboll, och jag lyckades typ ut för en megastukning av min långa stortå, bye bye högklackat? Eller naje vi får allt se hur det blir med den saken ;) Vi hade mycket trevligt, men det sorgliga låg i att våra tränare skulle sluta, väldigt tråkigt eftersom vi haft dem så länge nu. Jag har fällt tårar för det här, men jag är samtidigt så tacksam för de åren jag fått ha dem som tränare, så jag e lycklig i alla fall :)

Jag lämnade över mina presenter och kort som jag fixat åxå :)
Men jag fick banne mig ett urgulligt och värmade kort av dem!


Hade sällskap med Nadja påväg hem på bussen och mamma kom å hämtade mig innan vi åkte till färjan.

Massor som hänt denna dagen. Och tänk, imorn e det redan tisdag!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: