2010-05-15
 22:49:08

Och förstaplatsen går till... Värmdö skärgårdsgymnaster Vinden!

Wihoooo! Ja, vi vann faktsikt GULD idag på hoppcupen! Det trots ett fall, en halv istället för helskruv. Vi fick ihop hela 9.16 poäng! Det är verkligen INTE ILLA!

Men vi kan dra allt lite snabbt från början;

Jag sov borta eftersom det inte skulle gå att ta sig från Tynningö. Jag gick och la mig vid 22-snåret eftersom jag visste att det skulle bli en tidig morgon. Jag ställde väl typ 3 väckarklockor, plus att mamma skulle ringa mig på morgonen, jag ville ju inte fösova mig! Min första väckarklocka ringde klockan 04:00. Då var jag duktig och gick nog upp på direkten. Hoppade in i duschen innan mamma ringde mig vid halv 5. Tio över 5 spatserade jag genom Stockholms gator till tunnelbanan. Det var så vackert på morgonen. Så lugnt, varmt och fint :) Jag tog mig till Gullmarsplan (inte mycket folk ute i tunnelbanan heller) Väntade utomhus i ca 25 minuter på att buss 890 (sista nattbussen tror jag) skulle gå mot Tyresö Kyrka. Jag kliver på, och får sitta bland en hel blandning folk. Först ett par i min ålder som bråkade högljutt om relationsproblem, stackarna. Sen sätter sig några bakom mig som pratar engelska och jag får försöka lära och bedöma deras uttal av tyresö. Spännande ;)

Efter ett litet tag (dock gick allting smidigt) är jag framme vid Tyresö Skola och Tyresö Hallen där tävlingen ska hållas. Jag är där ca en halvtimme tidigare så jag sätter mig och pluggar Historia. Sedan kom min grupp och vi började göra oss iordning och värma upp. Frisyrer fixas och vi förbereder oss för förträning. Kort sådan, endast 3 minuter hade vi på oss.

Vi gjorde oss iordning för "riktig" tävling sedan och körde på och gjorde vår grej.

Vid priutdelning hade väl hoppet gått ut en bit när de skulle räkna upp första platsen på hopp. OJOJOJ vilket liv det blev när de läste upp vårat namn! Åh så glada vi blev. Pepp pepp pepp!

Efter tävlingen gick vi ut i det underbara vädret och fotograferade och fixade.

Efter det skulle jag och mamma träffa vänner från USA som är här på besök. Så vi begav oss till Hermans för att luncha och fika! Massa trevligt var det att träffa dessa underbara människor. Jag längtar redan till nästa gång!

Jag åkte hem över Vaxet för att ta hem min borders cykel. När jag kom hem var jag så varm att jag sprang över till Linnea och frågade om hon ville dokumentera årest första havsbad för min del. Och det ville hon. Vi knallade ner de ca 100 metrarna till havet och jag gick i. Och fy tusan va kallt! Men svalkad blev jag sannerligen!

Och nu är det sommar! Milt i luften, badning, grillning, trädgårds-beach-tennis, studsmatta! Ja det måste ju vara sommar!

Nu är det så att min kamera typ är helt urladdad så just nu kommer det inte så mycket bilder, förmodligen kommer det imorn. Men några kommer här:






Mer bilder väntas!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: