2010-05-03
 22:57:51

Vett och etikett i kollektivtrafiken

Som en (om jag får säga det själv) van kollektivtrafiksåkare, och förespråkare för att nästan alltid åka kommunalt istället för att ta bilen, skulle jag bli väldigt glad om just du ville läsa dessa regler, för allas trivsel!

Om du står upp i tunnelbanan i rusningstrafiken, SNÄLLA TA AV DIG RYGGSÄCKEN! Hur många ggr har man inte blivit mosad av dessa säckar fyllda med jobbsaker, skolsaker, bara för att folk inte orkar att ta av sig rygssäcken! Dessutom måste det väl bli mycket säkrare, för du lär ju ha svårt att upptäcka om någon snor saker om du har säcken på ryggen.

Please håll i dig! Visst är det mysigt med lite kramkalas på tuben vid 17-snåret när man ska hem eller träna, eller NEEEJ! Det finns stänger, handtag och stolar.

Stirra inte på mig, jag är INTE intresserad! (Kan iofs bero lite på ;) )

Och sist men inte minst! Om vi säger att tåget åker i väst-östlig riktning, STÅ DÅ FÖR BÖVELN INTE och försök PARERA med fötterna i NORD-SYDLIG riktning! Det säger ju sig självt, då kommer du att RAMLA!

Men åk gärna kommunalt! Tänk på miljön. Men snälla tänk på medpassagerarna också. (Ps, läs detta inlägg med en nypa salt, men det finns saker värda att tänka på)


Puss


Nils C

Tunnelbana-noob som jag är, åkte jag idag med ryggsäck och mosade massor av människor. xD



PUBLICERAT: 2010-05-04, 00:11:09 | URL: http://rhp.se
Tynningö Jetset nr 2

Nu har jag med glädje läst ikapp en vecka! Lisa tycker det va fantastisk läsning ;)

Bilderna på dig är så fina. Antar att vi ses imorrn gums!


Hanna Montana

Bra sagt Sophia!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: