2010-09-19
 21:18:16

Hiss & Diss

Tänkte köra en lite "val-inspirerad" hiss och diss såhär valdagen och valvakan till ära.



Soffliggare (För er som inte vet, soffliggare brukar de som inte går och röstar kallas)

Det måste vara bland det värsta jag vet. Eller okej. Klart att man inte är tvungen att rösta om man inte vill. Men då, för det första; Tycker jag inte att man då har rätt att klaga under de nästkommande fyra åren. Lägger man inte sitt strå till stacken, ska man ta mej tusan inte klaga på bygget sedan! Och för det andra: Va tusan är det för anledningar ni soffliggare har för att inte gå och rösta?! Det känns inte som att det gör någon skillnad, Jag kan inte så mycket om politik. Å jag blir så jävla arg!! Klart som tusan att en människa inte kan förändra hela landet, men om alla skulle tänka så, vad skulle hända då? Då skulle ju ingen rösta. Alla behöver göra sitt för att det ska bli förändring. Vi behöver gå ihop tillsammans!
Jag hoppas att just du röstade idag. Det gjorde i alla fall jag.





Vaxholm

Jag måste härmed passa på att hissa min egna kommun. Slog upp Aftonbladet och valsidorna och blev såklart först arg när jag läste om det jag tidigare dissade. Men sedan tittade jag längre ner på sidan.
Sånt här gillar jag. Go Vaxholm!!


(Valet 2006)



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: