2010-09-11
 23:44:08

Konsten att koppla bort

Idag vaknade jag på pisshumör. Typiskt tänkte jag eftersom idag var dagen "D" som jag sett fram emot så mycket. Stora båtmässedagen. Jag har sett fram emot den, som en sommardag i september, mina fina kollegor och sjuukt mycket att göra. Förmiddagen var seg. Jag hade ju tänkt åka in till staden innan jobbet, men jag upptäckte attd et gick skitdåligt med båtar, en som kom från staden men som inte la till vid min brygga utan bara gick förbi. Jag testade i alla fall att ringa och kolla om de kunde göra ett "extra-tillägg" Hon i luren sa, nej tyvärr, vi gör aldrig så. Synd för hennes att jag vet bättre, för jag har faktiskt lyckats skaffa fram extratillägg förut. Men skitsamma. Jag kände att, näe nu får jag ta mig tusan se till å gaska upp mig! Så jag drog på mig ett par andra byxor, och hopapde över att spegla mer än ansiktet. Tog båten in till jobbet. På vägen träffade jag på en underbar vän, som haft en ritkitgt dålig dag. Jag kände mig så ledsen för hennes skull. Jag vet att hon älskar cheescake. Så 5 minuter innan jobbet slank jag in på Waxholmsbagarn och köpte en bit som de så fint slog in åt mig. Jag gick till jobbet, och första längre paus, tog jag cykeln bort, lämnade tårtan hos en som jag känner som senare skulle leverera den till min fina vän. Ett litet tag senare får jag ett så gulligt SMS som gjorde att jag gick runt och log hela dagen!


Snacka om att jag blev glad!

Men i alla fall, jag kopplade bort de dålig tankarna och bara körde mitt race. Och jag måste bara säga det var så JÄVLA roligt att jobba idag!






Min coola chef och jag fotade spektaklet!


Kollegor in action!


Jag menar; CHECKA UTSIKTEN VI HAR!!

Haha och det mest ironiska på hela dagen måste ändå ha varit en "kund". Alltså, båten jag skulle fråga om de kunde gör ett extra tillläg på morgonen var båten Västan. ´När jag springer runt i hamnen kommer det en kille emot mig. Jag tycker att jag känner igen honom. Jag kommer efter ett par sekunder på att jomen just ja, han jobbar ju på Västan! Jag sa, jo du jobbar väl på Västan? Han svarade att jo det gjorde han visst. jag berättade om mitt försök att få dem att privat hämta upp mig imorse, men att det inte riktigt fungerat. Han sa då; men då pratade du väl inte med oss? Nej det gjorde jag ju inte, jag pratade med turupplysningen. "Ring till oss direkt nästa gång istället!" sa han då. Så hjälpte jag honom med SvD och så sa vi hej då. Privatchaffisar, check? ;)

Efter jobbet möttes vi upp igen, vi kollegor och gick till 10an och drack upp våra drickspengar. Så nu rapar man lite fint öl sådär, schysst! ;)

Jag har världens bästa jobb, och världens bästa kollegor. Och vänner.

Jobb från 10-18 imorn.

Puss





SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: