2011-02-06
 08:46:05

Dag 01 – Presentera dig själv





Då kör vi igång med denna lista då.


Dag 01 – Presentera dig själv

Jag heter Sophia. Jag är 19 år och fyller år i oktober. Jag har en mamma, en pappa och en lillebror som är knappt 2 år yngre än jag själv. Och en katt, som är min bors.
 Fram till nyårsafton 10/11 har jag bott på en ö ute i Stockholms skärgård. Vilket har betytt att jag fått åka båt var än jag ska. Sommaren är helt underbar ute i skärgården. Båtarna går hela tiden, man är nära vattnet hela tiden. Det finna verkligen ingenting bättre än sommaren. Behöver jag nämna att vintern inte är lika rolig? Näe trodde väl det...
Men på nyårsafton flyttade jag, om än temporärt till en lägenhet i Gamla stan. Behöver jag säga att jag älskar det? Näe trodde väl det. Jag får bo här ungefär till april. Jag håller med andra ord på att leta efter en ny lägenhet.
Jag jobbar på Svenska scoutrådet, där jag sitter i växel/reception, fixar med det webbaserade verksamhetsstödet, medlemsfakturering, almanackan och en del administrativt stöd. Det är verkligen riktigt roligt, och kollegorna är riktigt roliga människor. Jag gillar det helt enkelt.
En del av mig själv som jag är lite obekväm att tala om, är väl den del som kanske, jag vet inte, men kanske har format mig mest. När jag var ca 11-12 år började jag utveckla en av de värsta sjukdomarna, enligt mig. Nämligen ätstörningar. vid 16 års ålder bröt den ut på riktigt, och jag har varit inskriven på sjukhus heltid för behandling. Jag är fortfarande inte frisk, men på god väg, och det är nog egentligen först nu som jag har bestämt mig på riktigt för att bli frisk. Helt frisk. Det är en hemsk sjukdom.
Annars brukar folk kanske sammanfatta mig som en glad, sprallig och kanske lite knasig tjej. Förmodligen har de helt rätt, hehe ;)


Dag 01 – Presentera dig själv
Dag 02 – Din första kärlek
Dag 03 – Dina föräldrar
Dag 04 – Vad du åt idag
Dag 05 – Din syn på kärlek
Dag 06 – Din dag
Dag 07 – Din bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Din tro
Dag 10 – Vad du hade på dig idag
Dag 11 – Dina syskon
Dag 12 – Vad som finns i din väska
Dag 13 – Denna vecka
Dag 14 – Vad du hade på dig idag
Dag 15 – Dina drömmar
Dag 16 – Din första kyss
Dag 17 – Ditt bästa minne
Dag 18 – Din kärlek
Dag 19 – Något du ångrar
Dag 20 – Denna månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Något som gör dig upprörd
Dag 23 - Något som får dig att må bättre
Dag 24 – Något som får dig att gråta
Dag 25 - En första
Dag 26 – Dina rädslor
Dag 27 – Din favoritplats
Dag 28 – Något du saknar
Dag 29 – Dina mål
Dag 30 – Ett sista ögonblick



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: