2011-02-07
 21:19:26

Måndag, ny vecka, nya respekter

Hej kära läsare!

Idag var det alltså måndag igen. Chansen till en sådan där ibland välbehövlig nystart.
Jag klev upp imorse runt klockan 06. Duschade och gjorde mig iordning. Spatserade ner till kajen och tog bussen därifrån. Jag var först på jobbet, vilket innebär att jag var tvungen att larma av, men faktum är att jag faktiskt börjar bli rätt bra på det där nu, larmet gick inte igång idag :) Jag började fixa iordning på kontoret. Fick jackpot i och med både rengöring OCH avkalkning av maskinen. Idag tog det bara 2 timmar med avkalkning, så nu börjar även det sätta sig. Det är helt galet mycket att göra på jobbet, men jag betade av en väldig massa idag, skönt. Något som inte var ett dugg skönt var att jag klämde mig i hålslagaren. Det blev typ en utgjutning och en blåsa som sprack och bröjade blöda. Ekonomiavdelningen skrattade lite när de fick OCR-papper med en röd fläck på ;) Nu gör det inte lika ont som tur är.

Sedan jag kommit hem har jag suttit och pluggat och lagat mat. Det blev egengjorda raggmunkar med blodpudding och lingonsylt till middag, och en typ av risotto med stekt lök, stekt svamp, skinka, soltorkade tomater och ett stekt ägg till lunchlåda imorgonbitti. Det är snart dags för kvällsmacka och en välbehövlig sömn.

Jag har härmed en fruktansvärd respekt för hålslagare.


Respect!



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: