2011-01-20
 23:03:23

Alltid redo!




Heej alla människor!

Nu sitter jag här i sängen och har precis fixat lite med mitt projektarbete. Jag fick en liten bildlig spark i baken angående arbetet igår. Jag och en kollega slår typ vad. Jaja hursom...

Igår var Emelie hemma hos mig, vi pratade om allt möjligt. Mycket trevligt var det. Länge sedan vi sågs också.

Vad händer annars i mitt liv då? Jo allting flyter på. Det är mest jobb och kompisträffar. Förra veckan jobbade jag 8-18 flera av dagarna, den här veckan har jag varit bättre på att hålla tiderna.

Imorgon komemr ett par tjejer över på middag. Vi ska laga något trevligt hade vi tänk. Mysigt som sjutton ska det bli! efter det ska vi nog gå ut och ta några drinkar eller glas vin här i området.

Jag har fixat matlåda och frukost tills imorgon. Blodpudding. Till lunch alltså.

Igår på kanslifikat, som vi har en gång varannan vecka, skedde något trevligt. Jag och min kollega har ju slitit som djur med almanackan, men vi har hållit humöret uppe och gjort vårt bästa. Vilket ibland lett till frustrerande samtal, och även en del krångliga samtal. Men som sagt vi har kämpat. Igår ställde sig generalsekreteraren för det förbundet upp, och höll ett litet minital inför hela kansliet. Hon  börjad eberätta att det variot något speciellt som pågått under julledigheten. Efter någon minut av talet kom hon fram till huvudpunkten. Vilket var att hon ville tacka mig och min kollega för det enorma arbete vi gjort för att rädda deras ansikte utåt. Det kändes riktigt bra, och vi fick applåder av hela kansliet :)

Och vet ni vad??! I slutet av april så händer det något. Jag har fått ett mycket hedersamt uppdrag. I slutet av april ska jag nämligen jobba på... SLOTTET! Jag ska förmodligen få träffa kungen, och en rad högt uppsatta chefer på en mängd megastora företag. Gissa om jag kännder mig hedrad och utvald. Det ska bli riktigt kul! Förstår ni?! SLOTTET :)

Nu är det dags att sova. Jag har hela 2 möten bara på förmiddagen. Sne blir det hem och laga potatisgratäng och fläskfilé med fin fina tjejer.

Hej hej så länge!


Vida

Grattis Sophia, vad kul! :) Låter spännande.



PUBLICERAT: 2011-01-23, 10:47:51 | URL: http://vizdas.blogg.se/
Stina

Grattis! Låter jättespännande med ett sånt jobbuppdrag!! Hur går det med projektarbetet då? liiiite nyfiken ;) Säg till om jag kan hjälpa dig med något! Eller ses på en fika ;)



SKICKA MIG EN HÄLSNING:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: